woensdag 18 juli 2012

Castrojeriz

Gisteren was het een bloedhete dag. Om half twee geraakte ik in Hornillos del Camino, een klein dorpje, dat zonder de camino zeker door de mensheid zou zijn vergeten. Aandoenlijk kerkje hebben ze daar.
Vanmorgen om 7u vertrokken voor weer 20km tot Castrojeriz, een iets grotere gemeente, maar even bloedheet de hele weg. Het landschap is zeer veranderd sinds enkele dagen. Waar ik vroeger door groene velden liep met veel levende wezens, lijkt dit wel een andere zinderende planeet. Enorme graanvelden en windmolens beheersen het landschap. Dan klagen wij als er ergens een molentje gezet wordt, hier staan er honderden op alle heuvelruggen.
Veel valt er niet te beleven in de namiddag. Tot 17u of 18u is alles doods. Mensen doen een siesta.Geen winkel of bar die open is.
Bij momenten is het erg eenzaam, maar op andere momenten heb je leuk gezelschap.
Gisteren ben ik voor het eerst een kledingstuk vergeten dat nog op de wasdraad te drogen hing. Daar kan ik dan zo boos op mezelf voor zijn.
Ik was toch weer blij met de verschillende boodschappen die jullie achterlieten. Toen ik gisteren niet op internet kon ( en zelfs gsm ontvangst zeer moeilijk was) miste ik dat echt.
Blijkbaar heb ik nu 333km afgelegd en heb ik nog 444km te gaan. Nog enkele dagen en ik zit in de helft :-).
Als ik kon zou ik jullie zeker wat van de zon en de warmte opsturen, we kunnen hier gerust met wat minder doen.
Groetjes en tot de volgende!
Anne

6 opmerkingen:

  1. Gisèle,

    Hey Anne,
    Dat is ni min wat jij nu doormaakt en ik heb daar heel veel respekt voor. Hou er de moed maar in maar ik heb al ondervonden dat dat jou sterke kant is. Zing je nog altijd hardop ??? Blijven doorgaan hé meisje.
    Groetjes en dikke knuffel van jouw mama's vriendin
    Gisèle Torfs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hej hej!!!
    stuur de warmte maar naar Belgie. Ben net terug van Boedapest en daar was het zelfs een stuk warmer dan hier :D.

    de helft is al bijna gestapt,
    je hebt waarschijnlijk al veel mieren dood getrapt.

    thuis zit diene andere zich te vervelen,
    daarom is hij het huis aan het helen.

    het zit hier wel vol met stof,
    gelukkig werkt hij nu, want vuil vind je toch niet zo tof.

    wij zijn hier allemaal aant duimen,
    maar voor je terugkomt zullen we moeten opruimen.

    allez, doe da nog goed
    adieu, dada, gegroet.

    x yasmine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da moedige Ann,
    Ik lees dagelijks de "avonturen van Ann op weg naar Compostella", en omdat ik eigenlijk enkel kan beamen wat jouw familie en vrienden schrijven, stuur ik je hier een gedicht,van Herman de Coninck, wat triest, maar ik vind het wondermooi :
    NOG EEN GELUK DAT
    Nog een geluk dat

    Zoals met de gek uit het grapje
    die zich voortdurend met een hamer
    op het hoofd sloeg, en naar de reden gevraagd, zei:
    "Omdat het zo prettig is, als ik ermee ophou"-
    zo is het een beetje met mij. Ik ben opgehouden
    je te verliezen. Ik ben je kwijt.

    Misschien is dat geluk : een geluk bij een ongeluk,
    Misschien is geluk : Nog een geluk dat,
    Dat ik aan jou kan terugdenken, bv.,
    in plaats van aan een ander.

    Herman de Coninck

    zo zal jij ook steeds terugdenken aan jouw fantastische prestatie!
    bravo, liefs, Claudine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel fijn! Een mooi gedicht daar kan een mens zoveel deugd van hebben. Dank je wel!
      A.

      Verwijderen
  4. Anneke het weer hier zou je enige soelaas kunnen brengen,het mag niet,het kan niet,het zal niet maar aan het einde van je dagrit zal je weer wat moois ontdekken! Morgen in geval van toch....in Carion gaat dagelijks een bus naar Léon. Je verloren kledingstuk maakt toch dat je er hopelijk nog deftig bijloopt,een of ander boerke kan anders zijn oog laten vallen waar het niet nodig is en van hard lopen zal geen sprake zijn!Alle gekheid op een stokje,je bent mijn kranige meid en daar ben ik fier op.Dikke zoen van ons.

    BeantwoordenVerwijderen