woensdag 4 juli 2012

Zubiri

Na een fikse wandeling kwam ik hier aan om 14u. Ik zag dat mijn moeder dat al graag wou delen. Gelijk heeft ze! Het was heel erg mistig en frisjes bij de start, en er zijn een paar buien aan te pas gekomen, maar daar was ik eigenlijk alleen maar blij om. Frisse lucht stapt veel beter. De hele weg was ik aan het twijfelen of ik er toch geen 5km extra zou bijdoen, maar eens ik hier was, riepen mijn voeten dat het genoeg was.
Vooral mijn rechtervoet doet pijn. Het lijkt wel alsof de voetbeentjes van de twee kleinste tenen gebroken zijn. Het ziet rood, maar het is niet opgezwollen. Mogelijk een inwendige bloeding. Ik ben daar nogal gevoelig voor.
Ik heb alweer een leuk logement. Stapelbedden deze keer, en ik lig onderaan. Helaas geen individuele stekker om mijn gsm te laden, dus die moet ik nu een beetje sparen.
Voor morgen staat er slecht weer op het programma. 16 graden. Als het goed gaat loop ik tot het dorpje na Pamplona, want daar zijn het net morgen de jaarlijkse feesten, met de stierenloop door de straten. Winkels en zelfs verschillende refuges zijn gesloten. Maar alles hangt van de voetjes af natuurlijk.
Ik geniet ervan om jullie commentaren en bemoedigingen te lezen. Dat doet echt plezier en het is een welkome afwisseling. 
Allemaal een dikke knuffel,
Anne

12 opmerkingen:

  1. Te laat wist ik dat het niet aan mij was. Maar in al mijn vreugde kwam mijn nadenken te laat. Ik zal het niet meer doen.Voor morgen veel stapplezier al of niet in de regen.Liefs en verzorg je goed.xxx Kom je lotgenoten tegen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Anne,

    Ik vind hier al niet meer hoe ik kon reageren maar het is nu toch gelukt.

    Die,pijn in jouw voet komt dat niet te vroeg??? Had je daar thuis al last van?, je spreekt van misschien gebroken teentjes!. Kan je daarmee zo'n tocht aan ??? Of begrijp ik dat fout??
    in ieder geval veel moed verder, hoe was het vandaag??,
    Groetjes

    jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaja! lees dat maar goed allemaal, dat is mijn moeke ze!! :)

    Goe blijve volhouden e, ik ben heel fier op u :D (en Marijke ook :p)

    xxx (van mij)

    xxx (van Marijke)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Annmieke, ik moet iets opbiechten. Ik durf dit slechts met moeite neer te schrijven, maar sinds je afwezigheid krijg ik meer attenties van vrouwen. Gisteren bereikte dit een hoogtepunt. Toen kreeg ik namelijk - in volle vergadering - een bericht binnen op mijn gsm, die plots oplichtte (gelukkig zonder lawaai te maken). Op de inboxlijst verschijnt de eerste lijn van het binnengekomen bericht: "Alles goed? Ik mis je...". Onbewust ging mijne tikker drie tellen sneller slaan. Ik opende zo snel mogelijk het bericht zonder dat mijn buren dat konden zien. Het volledige bericht dan: "Alles goed? Ik mis je ...praatje op de blog." Toch wel onschuldig dus en een uitnodiging om vandaag wat vroeger te bloggen.
    Vandaag heb je nog een overgangsetappe. Als ik het boekje op de keukentafel mag geloven, bijna zo vlak als de Bondgenotenlaan. Het zou inderdaad goed zijn om tot voorbij Pamplona te geraken. Let wel: trek vandaag geen rode kleren aan, je zou de stieren op het verkeerde pad kunnen brengen (hetgeen dan wel het voordeel zou hebben dat de rest van je tocht veel sneller zou gaan). Sorry, ik ben met stoute voet uit bed gestapt vandaag. Ik ga lopen! Veel liefs en groetjes van het thuisfront.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Troost u, het is hier ook slecht weer en 16° lijkt ideaal stapweer. Zie dat de ontsnapte stieren u niet te pakken krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anneke,is Gerard altijd zo licht ontvlambaar en dat terwijl jij in het zweet des aanschijns aan het stappen bent? Heel onschuldig zoals blijkt dus...zorg maar voor jezelf dan zorg je voor een goede vriend. 16° en er zaten donderwolken aan te komen,wat gaat dat geven!!! We horen het straks wel.Dikke knuffel van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt leuk om je belevenissen ginder te kunnen volgen. Veel succes nog en voorzichtig met je voeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey dag Anne,

    Ik heb de hulp van Christophe moeten inroepen om me hierin wegwijs te maken. (Dank je wel Christophe)
    Als ik jouw berichten lees, krijg ik al pijn aan mijn voeten!
    Chapeau hoor, ik zou het niet kunnen.
    Ik blijf je wel volgen en zeker supporteren. Veel moed en geniet van de mooie landschappen!
    Tot binnenkort!
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor al uw technologische bijstand, 1 adres ;)
      Well done, Christel!

      Je ziet, op het werk volgt iedereen het verhaal...straks zitten we hier nog met een Compostella-hype!

      Verwijderen