maandag 2 juli 2012

Saint-Jean-Pied-de-Port

Aangekomen!
Het was een lange reis vandaag. Leuven - Brussel - Paris Nord - Paris Montparnasse - Bayonne - Saint-Jean. In totaal 13u onderweg. Nergens enige vertraging. Stel u voor!

Mijn eerste logement is een voltreffer. Ik ben hier de enige logé :-) . Aan die luxe zal ik maar beter niet wennen. En morgen om half zeven staat er een ontbijt klaar.
Het mindere nieuws is dat het morgen gaat regenen, en dat is wel heel erg jammer om de bergen door te trekken. Dan kan je bijna niets zien door de wolken en mis je de prachtige vergezichten.
Misschien klaart het wel uit... ik ga er niet van wakker liggen.

Het dorpje hier ligt er vrij stil bij. Ik had verwacht dat het erg druk zou zijn, maar dat is het dus niet.

Ik wil nog iedereen bedanken die vandaag nog een smsje heeft gestuurd om mij sterkte te wensen. Ik zal aan jullie denken. En een speciale vermelding voor Christophe, mijn collega/spring in 't veld, die vanmorgen om 7u al in Brussel stond om mij uit te zwaaien. Helemaal uit Gent! Geef toe, zo zijn er geen twee:-).
Van mijn dochter had ik nog een verrassingsgeschenkje dat ik pas op de trein mocht opendoen, en dat me zeer geraakt heeft. Ik zal het enorm koesteren doorheen mijn tocht.

Lieve groet aan jullie allemaal,
Anne

9 opmerkingen:

  1. Gelukkig zijn er zo geen twee ;) en dat verrassingsgeschenk woog toch niet te zwaar hoop ik? ;)
    Morgen echte D-day...ik kijk uit naar dat eerste verslag!
    (het delen is overigens goed gelukt op facebook, weliswaar drie keer :p maar geen enkele keer met de lelijke afbeelding van deze ochtend! :))
    Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij duimen voor morgen,vandaag was een uitstapje! Geniet van een goeie nachtrust en morgen....regen of niet je bent niet tegen te houden! Go for it.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Go Anne Go!
    Veel succes met de tocht. Geniet er met volle teugen van.
    Groetjes,
    Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moesten jullie eens weten hoe dat thuis in zijn werk ging gisteren. Precies een Formule1 voorbereiding voor die rugzak. Dat ding woog eerst 11 kg, water (niet voor de motorkoeling, maar voor onderweg) niet meegerekend. 11kg is ruim hoger dan het aanbevolen gewicht, zijnde 15% van de het lichaamsgewicht. Aangezien het gisteren gemakkelijker leek de rugzak in gewicht te verlagen, dan het lichaamsgewicht te verhogen, werd die rugzak nogmaals helemaal leeg gemaakt. Na veel zoeken kwamen we erop uit dat de lege brooddoos 446 gr woog. Dat is te veel, dus andere doosjes gezocht en daarmee kwamen we uiteindelijk op 218 gr. 228 gr winst! Maar helaas, nog niet aan de 15%... dus ook nog een T-shirt eruit, hetgeen nog eens 110gr winst oplevert. En ook de bikini (neen jongens, niet half eruit, maar helemaal! Zo radikaal is Anne nu eenmaal). Uiteindelijk durfden we de rugzak niet meer op de weegschaal zetten, maar we zijn ervan overtuigd dat Berny Eckelstone zijn goedkeuring zou geven.
    Groetjes van de vanaf nu eenzame man!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Gerard, zou je beter ook geen blog beginnen over jouw ervaringen? :) Schitterend en grappig om te lezen ;)

      Verwijderen
  5. Goh, en bergen in de regen heeft iets mystieks en dat past dan toch wel goed bij de tocht.
    Veel wandelplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een korte vooruitblik op de eerste etappe. Die is echt loodzwaar, in de Tour zou men spreken van een koninginnerit; hoewel ik nooit heb gesnapt wat die koningin komt doen, al zeker niet wanneer het over een voettocht met rugzak van 11 kg gaat. Zie je Paola al....
    Deze eerste etappe heeft een stijging van 1200 m. Ter vergelijking: dat is 10 maal de OLV-toren in Antwerpen omhoog en als je dan beneden komt ben je nog een stap verder.
    Zelfs dappere ridder Roeland, het hulpje van Karel de Grote, heeft hier zijn bijltje - letterlijk - neerlegd. Hij is er enkele voorlopers van de ETA tegengekomen...
    Terwijl ik dit schrijf weet ik dat Annemieke al volop bezig moet zijn. Vanaf het begin gaat het langzaam bergop, eindeloos lang. Ze heeft thuis dan wel getraind op dit soort afstanden, maar is daarbij nooit 1200 m moeten klimmen.
    Eigenlijk hoop ik in stilte dat zij bij de eerste col van eerste categorie, dat is na 16 km, een refuge vindt. Dat is genoeg voor de eerste dag en zo houdt ze nog wat energie over voor de volgende dagen, zonder dat Contador met zijn zero-drankje moet langskomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zus, men zegt 'een mens kan bergen' verzetten ... Loop of liever wandel er over en de voldoening zal mateloos zijn. Ik wens je ongelooflijk veel moed en doorzetting en volg je op de blog ! Je oudste broer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Manmanman(lees:Anne-Anne-Anne): wat bewonder ik jouw doorzettingskracht! Ik wens je vandaag een supergenietdag toe en de komende..heel veel energie, goede voetmasseurs, goeie wijn, blaarafwezigheden en geen vergeten ontbijten meer! Dat in combinatie met het ontmoeten van een diepgaand innerlijk geluk..kan deze reis alvast niet meer stuk! Go Go Go girl!!!
    Ann R.

    BeantwoordenVerwijderen