zondag 8 juli 2012

Los Arcos

Gestrand in Los Arcos in een alberge die wordt opengehouden door een heel vriendelijk westvlaams koppel. Er zitten hier nog een paar vlamingen. Straf, ik was er tot nu toe nog maar 1 tegengekomen.
Mijn voeten zijn een ramp. Blijn over blijn en nu ook een op mijn kleine teen. Je kan hier een voetmassage bestellen en dat heb ik meteen gedaan :-) Het is zondag voor iets hé :-)
De weg ging grotendeels over een breed grindpad zonder enige beschutting voor de brandende zon. En amper een dorpje waar je eens iets kon drinken. Enkel in het begin waren er enkele. Ik heb een en ander herbekeken en morgen wil ik tot Viane wandelen (18,5 km), daarna naar Navarette en dan naar Najera. Daardoor zal de tocht dus een dag langer duren dan gepland volgens de tabel. Niet erg  natuurlijk aangezien ik mij voorzien heb van 5 rustdagen. Daarmee is de eerste opgebruikt. Echt rusten lijkt mij toch geen goed idee. Beter gewoon enkele etappes inkorten hier en daar.
Straks nog eens Los Arcos bezoeken. Ik zag daarstraks toen ik erdoor strompelde enkele leuke terrasjes :-)
Gelukkig word ik niet gefilmd, want jullie zouden nogal lachen als jullie me zo zouden zien.
Nog een fijne zondag verder en tot morgen!
Anne

10 opmerkingen:

  1. Dag Anne,

    Hoe was de voetmassage ??? Weten ze daar geen oplossing voor jouw voetproblemen ?? Hopelijk wel want voor de rest gaat alles van hieruit gezien toch positief!
    Veel moed en hopelijk kom je daar iemand tegen die jou van die pijnlijke voeten kan verlossen

    Groetjes

    Vader en Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anne,
    wij zitten hier in Antwerpen tussen zon en plensbuien! Geniet van de zon en de terrasjes, en vooral van de voetmassage. Lijkt me met de beschrijving van je pijnlijke voeten geen overbodige luxe. Vanmorgen hebben we bezoek uit Zuid-Afrika uitgewuifd, en nu krijgen we opnieuw een logé voor enkele dagen. Het geeft ons een vakantiegevoel, zelfs als wij nog aan het werk zijn ...Ik ga nog eens naar je route kijken, de namen klinken allemaal heel pittoresk. Ik wens je een goede nachtrust, en beterschap met je onderdanen = voeten :), warme groet,
    Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Anne,
    Je kent mij niet, je ziet mij niet.
    Je hoort mij niet, maar je leest mij wel.
    Ik ben vriendin van jouw mama.
    Ik heb menige voetjes een zalige beurt gegeven.
    Jammer dat ik die van jou niet kan verwennen.
    Maar wat ik wel kan, en zeer graag wil,
    Is jou bewonderen voor de tocht die je doet.
    Ik wens je veel succes! en ook ik volg je op de voet :-)

    proficiat hoor

    Lieve groetjes Denise Lenssens en Etienne en ons Stella ook natuurlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisèle 8 juli 2012
    Hey Anne,
    Ik heb ook eerst een testje gedaan want ben al twee mailtjes kwijtgeraakt. :-(
    Mij ken je ook niet maar via je mama heb ik de kans gekregen om je te feliciteren met hetgeen je doet. Ik heb begrepen dat je miserie hebt met de voetjes en dat is waarschijnlijk AFZIEN !! Ik hoop echt dat je iemand gaat vinden die je kan helpen en voor de rest zou ik zeggen...blijven zingen hé en wij volgen de route in gedachten met je mee.
    Dikke knuffel...Gisèle x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Annemieke, goed idee van die nieuwe planning. Zo kunnen de voeten wat herstellen. Viana is blijkbaar een mooi historisch dorpje. Daar is er misschien ook een boekenwinkel, want daar zocht je toch naar?
    Je pelgrimspaspoort wordt in Viana afgestempeld door de dochter van seniora Felisa, die tot haar dood in 2002 bekend stond om haar zorgen voor de pelgrims. Zij ontving ze met "vijgen, koel water en liefde". Wat wil een mens nog meer.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anneke,hetgeen Gerard beschrijft was te zien op tv,het is dus waar!Ze heeft ook wel spulletjes te koop! Ondetussen zijn je voeten goed verzorgt en ingepakt en beplakt.Gaat het wat beter?
    Wij herzien hier ons schema ook zodat we toch kunnen volgen,met bril en vergrootglas.Niets moet alles mag en je hebt de tijd.Er is een kleinzoon van een man waar Dirk mee gaat wandelen die hetzelfde trajekt doet.Ik zal straks eens horen hoe hij het doet.Jonge mensen dat is toch nog iets anders hé! Jij doet het goed,heel goed en je gaat het halen als de voetjes maar meewillen.Hele dikke knuffel van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Anne

    Ik piep ook regelmatig eens op jouw blog ..... die voetjes toch verzorg ze maar goed.

    En zing maar veel, dat verlicht het stappen !

    Christ'l

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Annemieke, mijn geloofwaardigheid is tot een dieptepunt gezakt. Het is al zo ver gekomen dat mijn woorden maar 'waarheid' zijn als ze door de tv bevestigd zijn. Althans volgens je moeder. Maar jij weet wel beter, he? Er kan al eens een woordje tussen zitten dat lichtelijk overdreven is, maar ik zit doorgaans niet meer dan 10% ernaast. Bijvoorbeeld: dat van die 11 mannen op je slaapzaal, is dat nu waar of niet waar? Je antwoord zal mijn geloofwaardigheid bij je moeder misschien terug een beetje kunnen verhogen.

    BeantwoordenVerwijderen