zondag 29 juli 2012

Ruitelán

De dagen vliegen vooruit, en het stappen gaat goed. Gisteren 31km gedaan van Molinaseca naar villafranca del Bierzo, dat ook bekend staat als Klein Santiago, omdat vroeger zieke pelgrims daar al hun absolutie kregen. Ik was niet ziek, dus geen absolutie voor mij ;-)
Mijn voeten en enkels waren op het einde wel erg vermoeid en ik had ze beloofd dat ik ze vandaag wat zou  ontzien, dus na 20 km ben ik hier gestopt. Met pijn in het hart heb ik afscheid genomen van Doro, een dame uit Duitsland waar ik  onderweg vaak mee gepraat heb. Vooral de laatste dagen hebben we bijna altijd samen doorgebracht We hebben eigenlijk al verschillende keren afscheid genomen omdat zij zaterdag al in Compostela wil zijn en dus grotere afstanden wou gaan doen. Haar voeten beslisten er echter anders over en per toeval kozen we ddezelfde albergue en vonden we elkaar terug. Wie weet dat ik haar toch nog terugzie, misschien in Compostela.
Morgen wacht me een zware klim naar O Cebreiro en de afdaling daarna is naar het schijnt ook niet om te lachen.
En ik hoor net dat hier een stel  jongeren binnenkomt die mij al dikwijls geërgerd heeft. :-(
Daar gaat mijn humeur!
Groetjes,
Anne

4 opmerkingen:

  1. Annemieke,
    Laat die jongeren je humeur niet bederven. Je kan het zo zien: El Camino wil die jongeren bij de kraag nemen, maar zo ineens gaat dat niet. Dagenlang onderweg zijn, aangewezen zijn op jezelf en enkele schamele voorzieningen, zou dat geen wending kunnen geven aan jongeren die zich in het gewone leven wentelen in luxe (vaak zonder dat ze dat beseffen).
    Het moet gewoon gebeuren, El Camino wil dat zo, en wie weet heeft het resultaat. Je weet nu ongetwijfeld wat ik hierbij denk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zus, na al die honderden kilometers door berg en dal, weer en wind, blijnen en doornen, bijensteken en andere akkefietjes ga je je humeur toch niet laten bepalen door een paar beunhazen zekers :-) De foto's geven wel al een idee maar daarmee ga je er niet vanaf komen ! Ofwel zal de uitleg zéér gedetailleerd moeten zijn ofwel volgt er nog een hele reeks?! Het ziet er in ieder geval méér dan de moeite uit, benieuwd hoe je je laatste dagen gaat doorspartelen ? Het einde nadert , je finish bijna in zicht ! Stay focused and keep on walking ! Good luck !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eindelijk nog eens kunnen bijlezen op je blog. 1 grote opmerking: blijven eten e!!! Je ziet er zo mager uit :/
    Verder, chapeau! En die bende jongeren, ik kan me niet voorstellen dat jij je daardoor laat doen ;)
    Dikke kus moeke, denk aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Liesje,
      Wat doet het deugd om van jou te horen! Je bent zelf aan zulk groot avontuur bezig, het mijne is er niets tegen.
      Ik hoop dat je reis naar Montreal goed verloopt en je een fijne gastfamilie treft.
      Ik kijk uit naar je verhalen!
      Hele dikke knuffel,
      Moeke
      xxx

      Verwijderen