zaterdag 14 juli 2012

Agés

Vanmorgen extra vroeg uit de veren. Om 5u24 ben ik vertrokken. Stikdonker was het. Er was een groep koreanen die vertrok en ik ben ik hun kielzog meegetrokken tot ik genoeg kon zien. Die stapten snel, ik draag er nog de vruchten van. Mijn achillespezen doen zeer. 't Is ook altijd wat!
Onderweg door zeer oude dorpjes gestapt. Meer bouwvallige dan bewoonbare huizen.
Na 12 km ( het was toen half negen) heb ik gegeten in een zeer mooie plek, Villafranca (als ik het mij goed herinner). Daarna ging het bergop en was er nergens nog iets te drinken of te zien. Tot in San Juan de Ortega. Daar heb ik mijn voeten verzorgd en het kerkje bezocht. Ik zie dat ik daar twee aanbevelingen voor kreeg. Inderdaad mooi.
Agés is ook een klein dorpje en er zijn hier heel wat pelgrims neergestreken. De gemeentelijke herberg is gesloten vandaag, maar ernaast heb ik een bed kunnen bemachtigen. Een heel uitbundige gastvrouw met een stem als een klok :-)
Morgen naar Burgos. Benieuwd, want heb er al zoveel goeds van gehoord.
Mijn moraal is een beetje laag vandaag. Zal wel met de vermoeidheid, de pijnlijke voeten en de kou te maken hebben....
Tot morgen!
Anne

4 opmerkingen:

  1. Misschien de volgende dagen ietsje later opstaan?
    Of alvast een nachtje goed slapen, morgen zondag dus mag het al eens wat rustiger zijn. Vertroetel je voeten en dan stijgt de moraal wel weer. Nog steeds goe bezig Anne ... Keep on walking!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annemoeke, Burgus bereikt! Er is meer dan één goede reden om dat te vieren (... entre nous). Om herkenbaar te blijven, zou je die viering kunnen laten gepaard gaan met een goed bad. Hier enkele hotelletjes die aanbevolen worden in de reisgids:
    - Hostal Villaboz, calle Los Coralles 15 (947 29 95 98)
    - Hostal Garcia, Santander 1 (947 20 55 53)
    - Hosta Tesorera in Vitoria 79 (947 22 35 92)
    - Hostal Manjon, Gran Teatro 1-7 (947 20 86 89)
    - Hostal Puerta Romeros, San Amaro 2 (947 40 07 38)

    Op internet zie ik dat er nog zeer veel hotels zijn in Burgos (en aantal vrije kamers lijkt ook ok). Hopelijk vind je een goed plekje.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anneke,iets te vieren? Doen !Je zelf goed verwennen en onder handen nemen geen overbodige luxe. Genezen de tenen?Passen ze zich aan? Den dikke is weer dunner? Van Burgos naar Leon zou volgens Chris zijn boek eentonig en weinig beschutting bieden,kms lange weg.Drinken genoeg meenemen.Ach je loopt er niet alleen en de verhalen stapelen zich op zeker? Ik of beter wij wensen je weer een prachtige dag met wat verhalen en weinig of geen ongemakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zus, het voordeel van een lage moraal is dat het erna alleen maar beter kan. Volgens de coureurs in de Ronde toch ... maar ja , die gasten zijn 'maar' drie weken onderweg ..;-) Laat me toe te zeggen dat je ongelooflijk goed bezig bent en zoals Annelies schrijft ; ik denk ook niet dat ik het zou kunnen.
    Geniet van je zondag, doe het wat rustiger en geniet !
    X!

    BeantwoordenVerwijderen