maandag 30 juli 2012

Fonfria

Vandaag een erg zware tocht . 22km door de bergen met enkele zware klimpartijen . Vanmorgen was het erg koud , maar door de inspanning merkte ik er al gauw niets meer van . De vergezichten waren prachtig . In O Cebreiro heb ik 45' in de kerk gezeten . Er hing zo'n vredige sfeer .  Ik heb er 4  kaarsen aangestoken . Daarna ging het nog verder bergop . Zelfs nu zit ik nog steeds hoger en ik ben 12km verder . De albergue vandaag is heel mooi. Vloeren in hout, muren en bedden ook. Nadeel : lawaai van stemmen en voetstappen zijn onvermijdelijk . Maar ik ben helemaal zen door de omgeving .
De mensen in de keuken lijken constant ruzie te maken . Spaanse furies :-)
Morgen ga ik richting Sarria . Het plan is om in het dorpje ervoor te overnachten . Ik kijk er al naar uit .
Groetjes
Anne







5 opmerkingen:

  1. Dag Anne, ik had daarstraks een telefoongesprekje met onze gezamenlijke familie in Velzeke, en heb bevestigd dat ik zowaar een grote fan ben van jou! ik kijk iedere dag uit naar je recentste belevenissen, en lees ik je boeiende verhalen, en bewonder ik je mooie foto's, en ik volg je steevast via "google street view" Ik tik steeds de naam in van de plek waar je je bevindt, en ik doe dan een virtuele wandeling door het dorp ! op somme plekken vond ik zelfs de "camino naar Santiago". Daarnet heb ik een wandeling gemaakt door Fonfria, langs de Calle Carretera de Zamora Barganza. Flink hee ? Spijtig genoeg geraak ik hierdoor niet
    een paar kilootjes kwijt. Zoals je andere fans, bewonder ik je very much !
    lieve groetjes, Claudine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Claudine,
      Ik vind het fantastisch dat je zo meeleeft. Ik heb al heel veel plezier beleefd aan je reacties, en aan je gedichten. Food for the soul! Door je reacties lijkt het of ik je steeds beter ken en of we een echte band krijgen. Ik ga het nog missen na deze tocht. En echt, denk erover of je misschien niet via een organisatie toch een deel van de camino kan meemaken. Ik vertel je er wel eens meer over.
      Lieve groetjes,
      Anne

      Verwijderen
  2. Anneke,het zwaartste zou eraf zijn(lees ik op andere blogs),en de eindstreep bijna in zicht,ik denk dat je met een dubbel gevoel ga zitten aan het einde van de tocht! Gelukkig omdat je het zult gehaalt hebben en spijtig dat het zal gedaan zijn. Wat ook,je moet altijd nog een 140 tal kms doen en dat is op zich ook wel wat. Vandaag plan je weer eens iets minder doen,maar als het goed gaat stap je toch weer verder! Of zit Gerard met zijn Kalinka en zijne muilezel er voor iets tussen? Hoe ook geniet van alles wat je pad kruist en " zing,vecht huil,bid,lach,werk en bewonder". Dikke knuffel van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo daar,

    Met steeds meer verbazing, maar vooral bewondering blijf ik jou volgen. Dit is iets wat je nooit meer zal loslaten, zo'n schitterende ervaring. Als het al eens niet zo makkelijk gaat, denk dan maar dat ik aan de kant van de weg sta, met toeters en bellen om te supporteren.
    Het einde komt in zicht, zal je dan moeten afkicken? Zal het je dan niet te moeilijk vallen om terug in dit Vlaanderenland te moeten terugkeren? Je geniet nu van een prachtig land, de vrijheid, maar ook het bereiken van je doel!
    Blijven (of toch nog een paar dagen) stappen, blijven ademen, eten en drinken, en ook voldoende rusten. (en dit van een onervaren stapster...)
    Lieve groet,
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Annemieke,
    Sarria4Belgium, of alleszins 'for Anne Geens'.
    Ik ben benieuwd of je vandaag de blog haalt na zo een lange tocht tot Sarria. Eerst lange siesta nodig zoals de echte Spanjaarden, dan een halve fles Rioja, die langzamerhand overgaat in Porto. Ja Christel, ze zal er zeker moeten van afkicken :).
    Er resteren nog 116km als ik goed geteld heb. Vergeleken met de start op 780 km, ben je in koers-termen nu bezig aan de laatste 30 km in bvb de Olympische wegrit. Het is normaal dat sporters wat zenuwachtiger worden met de eindmeet in zicht. Laat diene muilezel de spurt maar aantrekken; dat werkt heel goed: Vinoukourov heeft op die manier een gouden medaille behaald in Londen!

    BeantwoordenVerwijderen